למה להתעסק עם חידוש רהיטי עץ ולא לקנות חדשים?

הסיבה לפופולריות הרבה של חידוש רהיטי עץ ישנים, נובעת בין השאר בשל שינוי תפיסתי של צרכני הרהיטים. אם פעם סמל הסטטוס המשמעותי ביותר והסימן לשפע היו רהיטים חדשים ונוצצים, שניכר שנרכשו לא מזמן, הרי שכיום יש אנשים הרואים בתפיסה זו כניקור עיניים מיותר. יותר ויותר אנשים פונים לכיוון אורח חיים המקדש מינימליזם, הבא לידי ביטוי בעיקר בבחירות הצרכניות שלהם.

חידוש רהיטי עץ ישנים משתלב היטב באורח החיים הזה, משום שהוא מקדם אג'נדה הפוכה ולא מעודד רכישה של ריהוט חדש, אלא מעודד שימוש חוזר בחומרי גלם ומוצרים קיימים. המאמר הבא יסביר כל מה שאתם צריכים לדעת על חידוש רהיטי עץ ישנים, כדי שבפעם הבאה שתתלבטו אם לקנות רהיט חדש או מחודש, תעשו את הבחירה המתאימה ביותר עבורכם.

חידוש רהיטי עץ הוא חסכוני יותר

רהיטי עץ הם פריט לא זול והמחיר של רהיטים יוקרתיים יכול להגיע למאות ואלפי שקלים. לא כל אחד מוכן לבצע את ההשקעה הזו וגם לא לכל אחד יש סכומי כסף זמינים גדולים, כדי לחדש את עיצוב החלל עם רהיטי עץ איכותיים. לכן, חידוש רהיטי עץ הוא פתרון מעולה עבור כל מי שמעוניין ליהנות מריהוט יפה ושימושי, בעלות נמוכה יחסית. הרבה פעמים עדיף לחדש רהיטים מעץ מלא וסוגי עץ אחרים, לשייף, לצבוע ואף לרפד אותם מחדש, מאשר לקנות רהיט חדש, במחיר גבוה.

התהליך של חידוש רהיטי עץ ישנים

חידוש רהיטי עץ אינו תהליך קצר. הוא כולל כמה שלבים, אשר יש להקדיש לכל אחד מהם תשומת לב מירבית וקפדנית, כדי ליהנות מתוצאה מושלמת: רהיט עץ אסתטי, אלגנטי ונוח לשימוש. בשלב הראשון של חידוש רהיטי עץ ישנים, מנקים אותם ומקלפים אותם משכבות ישנות של לכה שציפתה אותם. בשלב השני, משייפים את הרהיטים לעומק, עד שמגיעים לשכבת העץ המקורית שלהם, עליה אפשר להתחיל לעבוד. השלב הבא בתהליך של חידוש רהיטי עץ ישנים, הוא צביעה של הרהיט.

באילו צבעים משתמשים עבור חידוש רהיטי עץ?

חידוש רהיטי עץ ישנים, יכול להתבצע בכמה טכניקות. לרוב, בוחרים טכניקה אחת ומשתמשים בה לעיצוב כל הרהיט, אולם לא מן הנמנע שאומנים העוסקים בתחום של חידוש רהיטי עץ, ישתמשו גם בכמה טכניקות במקביל, כדי להקנות מראה מיוחד לרהיט. בין טכניקות הצביעה השונות, אפשר למנות:

  • לכה שקופה. סוג זה של לכה משמש עבור חידוש רהיטי עץ שמעוניינים לשמור על המראה המקורי והטבעי של חומר הגלם. במקביל, הלכה מעניקה הגנה לרהיט ושומרת עליו מפני שריטות, לכלוך ובלאי כללי.
  • לכה בעלת גוון. לכה מסוג זה גם מעניקה לרהיט מראה טבעי ואלגנטי, אך היא מכילה בתוכה גם פיגמנט צבע עדין, המעניק גוון לרהיט ותורם לקו העיצובי שלו.
  • צבע ווש. צבע זה משמש לפעולה של חידוש רהיטי עץ ישנים עם צבע שקוף. כל צבע יכול להיות שקוף ולכן מי שעוסק בתחום של חידוש רהיטי עץ, יכול לבחור מבין ההיצע העצום של צבעי ווש, כדי להעניק לרהיט נראות מיוחדת, המשלבת בין המראה הטבעי של העץ לבין הגוון הנבחר.
  • צבע אטום. זוהי שיטת צביעה קלאסית, המעניקה כיסוי מלא לרהיט, כך שניתן לעצב אותו בכל סגנון שרוצים. מבחר הצבעים הקיים בשוק הוא עצום ולכן, יש להחליט מראש על הצבע בו מעוניינים לצבוע את הרהיט, לוודא שהוא איכותי ובגוון המתאים כדי ליצור את האפקט הרצוי.
  • פוליטורה – תערובת של שרף מדוללת בתמיסת אלכוהול, המיועדת לתהליך של חידוש רהיטי עץ ישנים. יש כמה הבדלים בין שימוש בפוליטורה לבין שימוש בלכה עבור חידוש רהיטי עץ: ראשית, תהליך הצביעה ארוך יותר עם פוליטורה, משום שמורחים אותה עם מטלית ספוגה בחומר, ולא בריסוס או הברשה של לכה. שנית, בניגוד ללכה, הפוליטורה נספגת בעץ ולכן, המרקם הסופי של הרהיט יהיה של העץ עצמו ולא של שכבת לכה חלקה. יש לציין כי הפוליטורה לא מעניקה הגנה לרהיטים כמו הלכה ולכן, הרבה פעמים משתמשים בה לצביעת פנים הרהיטים ומשתמשים בלכה לצביעת חלקיהם החיצוניים

איך בוחרים את הצבעים ואת הגוונים הנכונים?

כשזה נוגע לעיצוב רהיטים בכלל ולתחום של חידוש רהיטי עץ בפרט, אין כללי אצבע ואין "נכון" ו "לא נכון". מי שעוסק בתחום של חידוש רהיטי עץ, יכול להחליט לצבוע אותם בכל צבע וגוון העולה על דעתו, בהתאם לטעם האישי שלו, טרנדים בתחום, או שילוב הריהוט המחודש כחלק מקולקציה, שהפריטים בה צריכים להתכתב זה עם זה מבחינת גוונים, דוגמאות וטקסטורה. במקרים אחרים, מי שעוסק בתחום של חידוש רהיטי עץ ישנים, מבצע חידוש רהיט בהתאם לבקשה מלקוח ואז הצביעה מתבצעת בהתאם לאפיון צרכי הלקוח, הטעם האישי שלו והחזון שלו לגבי כיצד הרהיט צריך להיראות.

שלבים נוספים של חידוש רהיטי עץ

לאחר שהצבע מתייבש, אפשר להתפנות לפינישים אחרונים בחידוש הרהיט. זה הזמן לוודא כי כל הפרטים הקטנים משתלבים יחד בצורה הרמונית וכי הרהיט מעביר את המסר הייחודי לו. בשלב זה אפשר בין השאר, להחליף את הידיות של הרהיט, אם הוא כולל כאלו. פעמים רבות הקו העיצובי של הידיות, מוביל את כל הסטייל של הרהיט. אם הריהוט עצמו ניטרלי, אפשר להחליט שמחדשים אותו עם ידית בעיצוב וינטג', ידית מעור, ידית מתכת עם גימורים ועיטורים ועוד. בכל אחד מהמקרים האלו, הידית היא זו שעושה את ההבדל ולכן, כדאי לחשוב לעומק על סוג הידית שבוחרים. כמובן, שהידיות צריכות להיות גם שימושיות, כדי שיהיה אפשר למצות את הפוטנציאל הפרטי של הרהיט. בהמשך ישיר לכך, החלפת הידיות צריכה להיות מלווה בבדיקה מקיפה של תקינות המדפים, הקלות בה מגירות נפתחות ונסגרות ושכל האלמנטים ברהיט עובדים כראוי.

הטאץ' הסופי של חידוש רהיטי עץ ישנים

כל האמור לעיל מתייחס בעיקר לתחום של חידוש רהיטי עץ כגון שידות, מזנונים וכדומה. אולם, יש מקרים שבהם חידוש רהיטי עץ ישנים, מתייחס לפריטי ריהוט שיושבים או שוכבים עליהם, כמו ספות, כורסאות, מיטות וכדומה. במקרים כאלו, לאחר הצביעה מחליפים גם את הריפוד של הרהיט ובמקרים מסוימים מוסיפים כריות תפוחות לישיבה ולתמיכה בגב. גם במקרה של חידוש הריפוד, האפשרויות הן בלתי מוגבלות.

מי שעוסק בתחום של חידוש רהיטי עץ, יכול לבחור בריפוד בצבעי פסטל עדינים, או שילובי צבעים מאופקים. לחלופין, אפשר לעשות חידוש רהיטי עץ ישנים עם ריפוד בצבעים נועזים ומנוגדים, טקסטורות שונות ומשחק בין דוגמה חלקה לבין רקמות ואיורים. גם עבודת הריפוד יכולה להיות מושפעת מדרישות הלקוח או מהחזון והזיקה של מי שמחדש את הרהיט.

אחרי חידוש רהיטי עץ, יש לשים לב לתחזוקה וניקיון

אומנם המחיר של חידוש רהיטי עץ ישנים, נמוך יותר ממחיר של ריהוט חדש, אך בכל זאת – כדי ליהנות מהרהיט לאורך זמן, יש לתחזק אותו בצורה הנכונה. אחרת, כל העבודה הקשה של מי שחידש את הרהיט, תרד לטמיון. לכן, אספנו עבורכם כמה כללי "עשה ואל תעשה", הקשורים לניקיון של רהיטים מחודשים:

  • אל תשמשו בחומרי ניקוי חזקים. אקונומיקה, מסירי שומנים וחומרים חריפים נוספים, יכולים להזיק לציפוי של הרהיט.
  • גם אם אתם משתמשים בחומרים עדינים יחסית, אל תשפשפו רהיט מחודש, פעולה העלולה לפגוע בציפוי שלו.
  • אל תשפכו מים חמים או רותחים על רהיט מחודש – הם עלולים לפגוע בעץ עצמו ובצבע שנעשה בו שימוש לצורך חידוש הרהיט.
  • כדי לנקות רהיטים אחרי חידוש, נקו אותם בעדינות עם מטלית לחה ולאחר מכן יבשו אותם עם נייר סופג.
  • אל תשאירו רהיטים מחודשים בשמש, העלולה לפגוע בעץ ובציפוי.
  • צבעים שונים ובמיוחד טושים לצביעה על בסיס אלכוהול, אינם ניתנים לניקוי אחרי חידוש רהיטי עץ, משום שהם נספגים בעץ ואין מכך דרך חזרה. לכן, כדאי להרחיק ילדים קטנים מהרהיטים.
  • גם בעלי חיים המטפסים על הרהיטים, עלולים לפגוע בציפויים ובעץ, לכן הפעילו שיקול דעת ובמידת הצורך הרחיקו את הריהוט המחודש מחיות המחמד.

מי עוסק בתחום של חידוש רהיטי עץ?

יש בעלי מקצוע שונים העוסקים בתחום של חידוש רהיטי עץ, כמו אומנים, נגרים או אנשים שיש להם זיקה לתחום והחליטו להתמקצע בו. מכיוון שמדובר בעבודה עדינה ומדויקת, יש לוודא כי אתם בוחרים איש מקצוע מומחה לתחום, שיוכל לספק לכם חידוש רהיטי עץ ישנים ברמה גבוהה ובהתאם לדרישות ולצרכים שלכם. איש מקצוע בתחום של חידוש רהיטי עץ צריך להבין את החזון העיצובי שלכם במלואו ולהתאים את העבודה לאופי החלל בו ימוקם הריהוט ולקו העיצובי הנבחר. לכן, מומלץ לבחור איש מקצוע בתחום של חידוש רהיטי עץ, שיכול להציג המלצות של לקוחות מרוצים, המהוות עדות מהימנה לאיכות העבודה שלו.

כמו כן, בקשו לראות תיק עבודות של חידוש רהיטי עץ ישנים. תיק עבודות יוכל לספק לכם נקודת מבט אובייקטיבית על איכות העבודה, על הסגנונות בהם הוא בוחר ואת טווח היצירתיות של האומן. כמו כן, לא פחות חשובה, היא הכימיה הבין-אישית עם מי שעוסק בתחום של חידוש רהיטי עץ. התהליך צריך להיות קליל ונעים ולכן, בחרו אומן חידוש רהיטי עץ שאתם מתחברים אליו ונעים לכם לקבל ממנו שירות.

איכות העבודה של חידוש רהיטי עץ

כדי להבטיח שהתוצר שאתם מקבלים בסוף התהליך הוא איכותי ועמיד, יש כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם, בתחום של חידוש רהיטי עץ ישנים. ראשית, בררו באיזה סוג צבע בעל המקצוע משתמש. כשזה נוגע לצבעים בתחום של חידוש רהיטי עץ, מיתוג חזק משמעו רמה גבוהה. לכן, העדיפו בעל מקצוע המשתמש בחומרי גלם מוכרים בשוק ולא במי שמסתפק בצבעים זולים באיכות ירודה.

שנית, וודאו כי בין שלב השיוף של הרהיט לבין שלב הצביעה, נמרח צבע יסוד, המשמש כבסיס טוב לקליטת הצבע. דילוג על השלב הזה במהלך חידוש רהיטי עץ, עלול להוביל לתוצאה לא אסתטית ולא עמידה. שימו לב גם למספר שכבות הצבע שבהן משתמש בעל המקצוע. ככל שיש יותר שכבות, הצבע עמיד יותר, הרהיט מוגן והעיצוב שלו נוכח יותר בחלל, שזו כאמור המטרה העיקרית בתחום של חידוש רהיטי עץ ישנים.

לקוחות נפוצים של חידוש רהיטי עץ

התחום של חידוש רהיטי עץ ישנים, פופולרי הן בקרב לקוחות במגזר הפרטי והן בקרב לקוחות מהמגזר העסקי. במגזר הפרטי נמצאים אנשים המעוניינים לעצב את ביתם עם אמירה וסגנון ומשתמשים בשירות של חידוש רהיטי עץ, כדי להשרות אווירה נינוחה אך מרשימה, בביתם שלהם. לכן, חידוש רהיטי עץ צריך לשים דגש גם על ההיבט הפרקטי ולשמש את דיירי הבית למשך שנים רבות.

סוג שני של לקוחות של חידוש רהיטי עץ, הם בעלי עסקים: מנהלי בתי אוכל, בעלי קליניקות, נותני שירות שיש להם חדרי המתנה במשרדים ועוד. במקרים כאלו ובמקרים נוספים בהם מתברר שמדובר בכמות גדולה של רהיטים שיש לחדש, או שהרהיטים כבדים במיוחד, כדאי לברר אם אפשר לבצע את התהליך של חידוש רהיטי עץ, על כל שלביו, במקום עצמו. זאת במקום לקחת את הריהוט כבד לסטודיו ולבצע זאת שם.

פנו למומחים בתחום של חידוש רהיטי עץ

סטודיו מון שרי הוא מהמובילים בארץ בתחום של חידוש רהיטי עץ ישנים. הסטודיו מציע מגוון גדול של אקססוריז לבית כגון אהילים, שטיחים וכריות נוי, כולם מעוצבים במלאכת מחשבת ותוך זיקה והשראה לעולם הטבע והצבעוניות הרבה הטמונה בו. כמו כן, סטודיו מון שרי מציע שירות של חידוש רהיטי עץ ישנים ואף מציע קורסים בנושא לקהל הרחב. צוות המקום מתמחה באומנות, נגרות ושיפוץ רהיטים ויכול לקחת כל רהיט ולהעביר אותו ריפוד וצביעה אומנותית, יעניקו לו מראה חדיש ומכובד.

רוב הפריטים מעוצבים בהשראת אומנות אתנית וכוללים משחקי צבעי נועזים, בשילוב בדים מיוחדים ביבוא אישי וציורים עדינים בעבודת יד. הסטודיו מציע חידוש רהיטי עץ ברמה הגבוהה ביותר ומיועד למי שמעוניין לעצב את החלל במינימום עלויות וליהנות מרהיט מעולה שיקשט את המרחב ויהיה גם שימושי ויעיל.